Recite nam nešto više o vašem startupu, čime se točno bavite?

 

Case 3D se ne moze nazvati klasicnim startup-om, a posebno cinjenicom da kao kompanija postojimo preko 15 godina. Razlog za to je sto smo do relativno skoro bili cist service provider i bavili se iskljucivo kreacijom marketinskog materijala za off-plan real estate developere i to najvise u formi vizuelizacija, animacija, grafickog dizajna i brosura. U poslednjih pet godina naseg postojanja shvatili smo da zelimo da idemo dalje, i poceli da istrazujemo i razvijamo tehnoloska resenja koja mogu da pomognu i unaprede prodaju i marketing nekretnina u izgradnji, kako developerima i agentima tako i samim kupcima nekretnina. To je uslovilo da se kao kompanija transformisemo, reorganizujemo i pocnemo da poslujemo po drugacijim principima mnogo slicnijim statrup formi preduzeca, u kojoj se i trenutno nalazimo. Danas razvijamo sopstvene interaktivne i web aplikacije za unapredjenje i ubrazanje prodaje off-plan nekretnina koje kupcima pruzaju detaljan customer journey uz koji mogu mnogo jasnije, brze i sa vise informacija da donesu odluku o kupovini svog stana. Sa druge strane agenti prodaje i developeri, kroz njih mogu mnogo efikasnije i brze komunicirati sa svojim kupcima, predstaviti USP svojih projekata, kao i dobiti informacije o navikama njihovih klijenata na osnovu kojih mogu planirati marketinske, prodajne i biznis strategije.

 

Možete nam reći nešto više o property marketingu?

 

Industrija nekretnina je po svojoj prirodi jos uvek veoma staromodna. Jos uvek se u velikoj meri oslanja na tradicionalne principe marketinske komunikacije koji najcesce podrazumevaju stampani materijal, brosure, osnove stanova i 3D vizuelizaciju. Ono sto nama predstavlja prednost jeste da se starosna dob kupaca sve vise smanjuje i da tehnoloski pismeni klijenti imaju sve vise potrebe da uz pomoc tehnologije dobiju vise vrednosti za novac koji ulazu. Sustina je da se u nasoj industriji novac ulaze u nekretnine koje jos uvek ne postoje, i svaki alat i tehnologija koja pomaze u komunikaciji vizije, kvaliteta i ambijenta buduceg projekta smatram da ce u velikoj meri pomoci kako kupcima tako i investitorima. Takodje smatram da kao pioniri ovog novog pristupa property marketingu i prodaji imamo veliki izazov, ali i veliku priliku da pomognemo u razvoju komunikacije izmedju kupaca i investitora i podignemo ukupni kvalitet usluga u ovoj industriji na visi nivo.

 

Gledajući globalno, PropTech je doživio pravi procvat za vrijeme pandemije. Pojavile su se neke nove aplikacije. Vjerujete li da će se taj trend nastaviti i nakon pandemije?

 

Definitivno da. Smatram da je pandemija uticala da na ogroman nacin promenimo navike zivota poslovanja a mozda u najvecoj meri kupovine. Jedna tradicionalna industrija poput real-estate a je konacno otvorena za tehnoloska unapredjenja a proptech definitivno igra sve vecu ulogu u tome. Od prodaje do iznajmljivanja nekretnina sve je vise resenja koja unapredjuju iskustvo korisnika kako u pretrazi, tako i pregledu i kupovini, a sa sve vecom prisutnoscu blockchain tehnologija, smatram da smo na korak od mogucnosti potpuno digitalne transakcije izmedju kupca i investitora. Vodjeni tom idejom i vizijom smo u zavrsnoj fazi razvoja platforme ThinkHome koja bi kupcima nekretnina u izgradnji dala mogucnost da na osnovu svojih potreba lako i vizuelno dodju do svoje zeljenje nekretnine iz udobnosti svog doma, a investitorima sa druge strane damo mogucnost lakog i vizuelnog predstvljanja citavog portfolija svojih projekata velikom broju kupaca preko online alata sa funkcionalnostima CRM-a i analitike navika kupaca. Planirana integracija blockchain tehnologija kako u kontekstu vrednosti tako i u domenu pametnih ugovora, bi trebala da podigne citavo iskustvo na visi nivo i otvori jedan novi trend u ovoj industriji.

 

 

Trendovi budućnosti? Kako će tehnologija utjecati na razvoj tržišta nekretnina? Koji su pozitivni aspekti tih promjena?

 

Definitivno razvoj principa virtuelne pretrage i pregleda nekretnina. Interaktivne tehnologije u mobilnim uredjajima ce dati mogucnost kupcima da dobiju dozivljaj nekretnina i vecu sigurnost u investitore i njihove projekte. AR, VR i XR takodje imaju veliku ulogu u buducnosti nekretnina obzirom da su tehnologije koje smatram da u pravom smislu te reci mogu transportovati kupce u njihove buduce domove i dati im uvid boravka u tom ambijentu. Takodje smatram da Blockchain tehnologije pruzaju priliku decentralizacije prenosa vrednosi izmedju kupaca i investitora i veliku priliku za disrupt u industriji. Kao i u ostalim industrijama krajnji cilj bi trebalo biti povecanje kvaliteta samih digitalnih procesa, dostupnosti informacija i na kraju dana vrednosti koje svi korisnici iz toga dobijaju.