Dragan Antonić, osnivač udruženja E-front koje je pokrenulo ovaj centar, za B92 je objasnio da su osnivači bili opterećeni nerealnim i neopravdanim zajedničkim troškovima javnog preduzeća “Poslovni prostor”, koje im je izdalo prostor na korišćenje, kao i nespremnosti i nezainteresovanosti gradske vlasti da taj problem reši.

 

Antonić kaže da su se kao zakupci poslovnog prostora od javnog gradskog preduzeća “Poslovni prostor” suočili s nerazumno visokim troškovima koje su odbijali da plate jer je JP PP uporno odbijalo da ih transparentno obrazloži, kao i s problemom neulaganja u održavanje prilično devastiranog prostora, što im je nanosilo dodatnu štetu. 

 

Antonić kaže da su odmah po useljenju u januaru prošle godine počeli da stižu ogromni računi, faktura za zajedničke troškove iznosila je 84.000 za prostor koji su iznajmili od 168 kvadratnih metara. Zajednički troškovi obuhvataju grejanje, zajedničku struju, vodu, obezbeđenje celog objekta i održavanje higijene zajedničkih prostorija.

 

S obzirom na niz nelogičnosti, traženo je objašnjenje za toliki iznos računa, ali ono nikada nije stiglo. Fakture, međutim, jesu. Ređale su se mesecima i to u iznosu od 45.000 do 80.000 dinara. Objašnjenja nije bilo ni posle sastanka saodgovornima iz preduzeća “Poslovni prostor”, računi su ostali neplaćeni. 

 

“Nekoliko puta smo tražili sastanak sa gradonačelnikom kako bi nam pomogao u rešavanju problema sa JP Poslovni prostor, ali sve što smo dobili je prebacivanje odgovornosti između gradonačelnika, člana gradskog veća zaduženog za ovo javno preduzeće, i samog direktora JP Poslovni prostor. Jednostavno niko nije želeo da pomogne i na neki način reši naš problem sa enormnim zajedničkim troškovima za koje nas je JP “Poslovni prostor” zaduživalo iz meseca u mesec”, kaže Antonić.

 

Zbog nagomilanih zaduženja, aktivirana je menica Udruženja i naš račun je dospeo u blokadu. 

 

“Pošto sam ja lično jemac za uredno plaćanje troškova zakupa, nakon bezbroj neuspelih pokušaja da obezbedim konkretniju podršku grada radi smanjenja mesečnih obaveza ili pokrenem javno-privatno partnerstvo između grada i Udruženja E-front, kako bi grad preuzeo na sebe pokrivanje troškova zakupa, na samom kraju 2015. godine rešio sam da raskinem Ugovor o zakupu i zatvorim Hub & Coworking Apolo”, kaže Antonić.

 

Prema njegovim rečima, poslovni centar “Apolo” je u stanju raspada, krov prokišanjava, grejanje u pojedinim delovima uopšte ne radi (iako se uredno naplaćuje) a praznih lokala je sve više. Ono što je veoma bitno kako za sam objekat tako i za njegove zakupce jeste da nije etažiran i da za njega ne postoji upotrebna dozvola. Tako se pouzdano ne može znati ni tačan broj kvadratnih metara svakog lokala i poslovnog centra ukupno, a to je najbitnija stavka za obračun svih zajedničkih troškova. 

 

"Da li će biti novog haba i da li ćemo nastaviti naše aktivnosti, u velikoj meri zavisi od podrške gradske vlasti u pronalaženju adekvatnog prostora za ovu veoma bitnu, ali neprofitnu delatnost i pomoći u razrešenju situacije sa JP Poslovni prostor, koje nam je blokiralo račun i onemogućilo naše dalje aktivnosti", kaže Antonić.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://www.b92.net/